Registriraj seIščiPogosta vprašanjaSeznam članovSkupine uporabnikovPrijava



Vse kar je za vedeti o krtačnih elektro motorčkih.

 
Odgovori na to temo    Slo RC drift forum Seznam forumov » Elektronika Poglej prejšnjo temo
Poglej naslednjo temo

Vse kar je za vedeti o krtačnih elektro motorčkih.
Avtor Sporočilo
TITan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.09. 2007, 22:30
Prispevkov: 92
Kraj: Ljubljana

Prispevek Vse kar je za vedeti o krtačnih elektro motorčkih. Odgovori s citatom
Krtačnim motorčkom, ki se uporablajo v 1:10 modelih avtomobilov se pravi ali 540 velikost, ali pa 05 velikost (Ameriško poimenovanje). Najbolj osnovna delitev je na "zaprte" in "odprte" motorčke. Zaprti motorčki so tisti, pri katerih se zunaj ne vidi krtačk, pri odprtih so pa krtačke lahko dostopne. Večina RTR kompletov pride z zaprtim motorčkem.

Da zastopimo delovanje motorčkov si prvo poglejmo kako so sestavleni. Naš subjekt je "odprt" motorček višjega ranga (sicer sestavljen iz delov različnih motorčkov):



Tukaj se vidi večino delov na zadni strani motorčka (okoli krtačk):



Osnovna delitev delov:



Posebaj označenih večina delov rotorja:





Motorčki delujejo na principu elektromagnetizma. Električni tok, ki teče skozi navitje na rotorju ustvari magnetno polje, ki se ali privlači ali odbija od magnetnega polja stalnih magnetov. Ta tok steče preko krtačk na kolektor, kateri zagotavlja da pravi pol rotorja dobi tok nase glede na položaj rotorja v magnetnem polju.

V nadaljevanju: na kaj je potrebno biti pozoren pri nakupu motorčkov, kaj se da pri motorčkih narediti, da jim povečamo moč, kakšni motorčki so primerni za driftanje, kako nastavljati timing, kako razdret motorček...

_________________
25 Sep 2007 04:32 Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
TITan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.09. 2007, 22:30
Prispevkov: 92
Kraj: Ljubljana

Prispevek Kako razdreti "rebuildable" motorček za čiščenje. Odgovori s citatom
Večina malenkost bolših elektro motorčkev je zgrajenih tako, da se jih z minimum dela odpre za čiščenje in obvezno vzdrževanje. Tukaj bom obravnaval samo "klasične" motorčje. Postopek pri nekaterih novejših motorčkih z okroglimi krtačkami pod kotom se malenkost razlikuje.
Naš subjekt je ponovno mešanica starih delov:



Preden začnete razdiranje priporočam, da označimo kje je "+" pol motorja na ohišju.

Pričnemo tako, da ostranimo vzmeti (ponavadi se da z roko, mogoče si je treba pomagati z izvijačem/palčko) in izvlečemo krtačke:



Za tem se odvije dva vijaka, ki držita zadni pokrov motorčka pri miru:



Nato z zasukanjem odstranimo pritrditveni obroč (ta korak ni potreben/možen pri nekaterih motorjih z fiksnim timingom (predvsem stock)):



Preostane samo še, da odstranimo rotor. Pri tem je treba biti pozoren na položaj podložk. Tukaj je samo najbolj standardna razporeditev podložk, ki pa ni nujno enaka kot pri vašem motorčku:



Tako. Sedaj je motorček razstavljen. Vse dele sperite z alkoholom premočeno krpo (oziroma lahko uporabite posebna čistilna sredstva za motorje). Kolektor rotorja preverite za obarvanost (če je črn je to normalno - do neke meje. Vijolčna in modra prikazujeta pregrevanje (enako velja za krtačke), izjedenost je pa posledica uporabe krtačk z veliko srebra v mokrem). Po potrebi je kolektor treba postružiti (če se le da dajte nekomu z stužnico posebaj za rotorje). Interval za brušenje kolektorja je odvisen od ovojev motorja, tipa krtačk, prestavnih razmerij. Giblje se med 3 teki (6-9 ovojni motorčki z krtačkami z veliko srebra) do 100+ teki (17+ ovojni motorji krtačke z veliko bakra). Priporočljivo je pri vsaki menjavi krtačk tudi kolektor postružiti. Če menjate krtačke ali stružite kolektor je obvezno utekavanje motorčka pred prvo resno uporabo (postopek opišem v kasnejšem postu).

Motor se sestavi nazaj po obratnem vrstnem redu.
Ko se motor sestavlja nazaj je potrebno paziti na timing motorja (nastavitev tega bo opisan v kasnejšem postu) in pravilno razporeditev podložk (rotor bi moral imeti malenkost zračnosti v obe smeri od svojega mirovnega položaja med magneti).

_________________
26 Sep 2007 02:08 Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Matey
Začetnik


Pridružen/-a: 06.02. 2010, 10:35
Prispevkov: 5
Kraj: Novo mesto

Prispevek Odgovori s citatom
Vem da je že precej stara tema, ampak če je še kaj tega glede elektromotorjev bi prosil da objavite! Vsaka informacija prov pride! Very Happy
09 Feb 2010 23:55 Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:    

Odgovori na to temo    Slo RC drift forum Seznam forumov » Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na: 
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.