|
Avtor |
Sporočilo |
TITan
Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.09. 2007, 22:30 Prispevkov: 92 Kraj: Ljubljana |
|
Vse kar je za vedeti o krtačnih elektro motorčkih. |
|
Krtačnim motorčkom, ki se uporablajo v 1:10 modelih avtomobilov se pravi ali 540 velikost, ali pa 05 velikost (Ameriško poimenovanje). Najbolj osnovna delitev je na "zaprte" in "odprte" motorčke. Zaprti motorčki so tisti, pri katerih se zunaj ne vidi krtačk, pri odprtih so pa krtačke lahko dostopne. Večina RTR kompletov pride z zaprtim motorčkem.
Da zastopimo delovanje motorčkov si prvo poglejmo kako so sestavleni. Naš subjekt je "odprt" motorček višjega ranga (sicer sestavljen iz delov različnih motorčkov):
Tukaj se vidi večino delov na zadni strani motorčka (okoli krtačk):
Osnovna delitev delov:
Posebaj označenih večina delov rotorja:
Motorčki delujejo na principu elektromagnetizma. Električni tok, ki teče skozi navitje na rotorju ustvari magnetno polje, ki se ali privlači ali odbija od magnetnega polja stalnih magnetov. Ta tok steče preko krtačk na kolektor, kateri zagotavlja da pravi pol rotorja dobi tok nase glede na položaj rotorja v magnetnem polju.
V nadaljevanju: na kaj je potrebno biti pozoren pri nakupu motorčkov, kaj se da pri motorčkih narediti, da jim povečamo moč, kakšni motorčki so primerni za driftanje, kako nastavljati timing, kako razdret motorček...
_________________
|
|
25 Sep 2007 04:32 |
|
|
TITan
Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.09. 2007, 22:30 Prispevkov: 92 Kraj: Ljubljana |
|
Kako razdreti "rebuildable" motorček za čiščenje. |
|
Večina malenkost bolših elektro motorčkev je zgrajenih tako, da se jih z minimum dela odpre za čiščenje in obvezno vzdrževanje. Tukaj bom obravnaval samo "klasične" motorčje. Postopek pri nekaterih novejših motorčkih z okroglimi krtačkami pod kotom se malenkost razlikuje.
Naš subjekt je ponovno mešanica starih delov:
Preden začnete razdiranje priporočam, da označimo kje je "+" pol motorja na ohišju.
Pričnemo tako, da ostranimo vzmeti (ponavadi se da z roko, mogoče si je treba pomagati z izvijačem/palčko) in izvlečemo krtačke:
Za tem se odvije dva vijaka, ki držita zadni pokrov motorčka pri miru:
Nato z zasukanjem odstranimo pritrditveni obroč (ta korak ni potreben/možen pri nekaterih motorjih z fiksnim timingom (predvsem stock)):
Preostane samo še, da odstranimo rotor. Pri tem je treba biti pozoren na položaj podložk. Tukaj je samo najbolj standardna razporeditev podložk, ki pa ni nujno enaka kot pri vašem motorčku:
Tako. Sedaj je motorček razstavljen. Vse dele sperite z alkoholom premočeno krpo (oziroma lahko uporabite posebna čistilna sredstva za motorje). Kolektor rotorja preverite za obarvanost (če je črn je to normalno - do neke meje. Vijolčna in modra prikazujeta pregrevanje (enako velja za krtačke), izjedenost je pa posledica uporabe krtačk z veliko srebra v mokrem). Po potrebi je kolektor treba postružiti (če se le da dajte nekomu z stužnico posebaj za rotorje). Interval za brušenje kolektorja je odvisen od ovojev motorja, tipa krtačk, prestavnih razmerij. Giblje se med 3 teki (6-9 ovojni motorčki z krtačkami z veliko srebra) do 100+ teki (17+ ovojni motorji krtačke z veliko bakra). Priporočljivo je pri vsaki menjavi krtačk tudi kolektor postružiti. Če menjate krtačke ali stružite kolektor je obvezno utekavanje motorčka pred prvo resno uporabo (postopek opišem v kasnejšem postu).
Motor se sestavi nazaj po obratnem vrstnem redu.
Ko se motor sestavlja nazaj je potrebno paziti na timing motorja (nastavitev tega bo opisan v kasnejšem postu) in pravilno razporeditev podložk (rotor bi moral imeti malenkost zračnosti v obe smeri od svojega mirovnega položaja med magneti).
_________________
|
|
26 Sep 2007 02:08 |
|
|
Matey
Začetnik
Pridružen/-a: 06.02. 2010, 10:35 Prispevkov: 5 Kraj: Novo mesto |
|
|
|
Vem da je že precej stara tema, ampak če je še kaj tega glede elektromotorjev bi prosil da objavite! Vsaka informacija prov pride!
|
|
09 Feb 2010 23:55 |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|
|
|