Registriraj seIščiPogosta vprašanjaSeznam članovSkupine uporabnikovPrijava



Univerzalni nasveti kako pripraviti avto za driftanje

 
Odgovori na to temo    Slo RC drift forum Seznam forumov » Začetniška sekcija Poglej prejšnjo temo
Poglej naslednjo temo

Univerzalni nasveti kako pripraviti avto za driftanje
Avtor Sporočilo
TITan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.09. 2007, 22:30
Prispevkov: 92
Kraj: Ljubljana

Prispevek Univerzalni nasveti kako pripraviti avto za driftanje Odgovori s citatom
Driftati se da z skoraj vsakim RC modelom na 4 kolesni pogon, z kakšno zelo enostavno predelavo kot, da polepimo gume z izolirnim trakom. Če pa se malo bolj resno lotimo tega hobija se pa splača par dodatnih korakov naresti.

1) Kolesa
Najbolj pomemni del drift modela. Brez pravih koles (tukaj je teško govoriti o gumah) nebomo nič dosegli.
Najbolj popularna so plastična kolesa, narejena iz ABS cevi prileplene na normalna modelarska platišča. Z takšnimi kolesi se da driftati že z čisto originalnim RTR avtom. Dražja alternativa so namenske drift gume različnih proizvajalcev, ki se ponavadi dobijo v dveh različicah - z zelo trde gume ali pa z plastičnimi obroči. Trde gume (na primer HPIjove drift gume) potrebujejeo sorazmeroma močne motorje, in niso ravno primerne za začetnike (polek tega pa stanejo dosti več kot ABS gume), vendar se da dosti hitreje voziti z njimi. Z dovolj moči se sicer da driftati na skoraj kakeršne koli gume, samo osebno ne priporočam (prehitro se vse dogaja, obraba motorja, cena primernega motorja...).

2) Šasija
Skoraj vse šasije se dajo primerno modificirati za uspešno driftanje. Najbolj pomembne modifikacije (če model nima tega originalno že) so: kroglični ležaji, penast odbijač, oljni amortizerji in vsaj zadaj kakšen bolj "trd" diferencial (kroglični ali "zaprt" zobniški). Razen za diferenciale so to sorazmeroma poceni dodatni deli, ki pa zelo pripomorejo k obnašanju modela. Ostali deli so po večini samo paša za oči in ne pripomorejo toliko k obnašanju modelov kot prej našteti dodatki.

3) Elektronska oprema
Za driftanje z ABS kolesi ni potrebno imeti nekih najhujših elektronskih komponent.

-Regulator hitrosti: Skoraj obvezna je uporaba elektronskega regulatorja hitrosti, ker se pri driftanju večinoma avto kontrolira z "gasom". Regulatorji se primarno razlikujejo po toku, ki ga prenesejo (učasih označeno kr z ovoji motorja katerega zdržijo), teži, velikosti in programabilnih funkcijah. Tukaj ni treba pretiravati in kupovati najhujših regulatorjev z funkcijami, katere nebote nikoli potrebovali. Čisto dovolj dober je najbolj osnovni regulator z bremzo (lahko tudi, da ima za vzvratno vožnjo, samo če mislite tekmovati kje drugje kot v driftu je uporaba vzvratne vožnje med dirko prepovedana) in da je zmožen prenesti takšen motor na katerega mislite vozit (sicer osebno priporočam da vzamete kaj z malo rezerve, za kakšne prihodnje nadgradnje motorja)

-RC naprava: Tukaj ne priporočam šparati. Poceni AM komande so dosti manj odporne na motnje kot malenkost dražje FM komande. Škoda pa kaj polomiti na avtomobilu zato ker zgubite nadzor nad njem.

-Servomotor: Pri driftanju nima toliko zelo velikega vpliva na vožnjo, kot pri dirkanju, ker se vse dogaja sorazmeroma počasi. Priporočlivo je imeti nek malenkost bolši standardni servo (5kg pri 6v, 0,125s./40° (graupner 5077) ali močneje/hitreje). Ni potrebno zapravlajti denarja za nevem kakšne digitalne, ultrahitre servomotorje.

-Motor: Čeprav se da driftati z originalnim motorjem je priporočena nadgradnja na kak 17-27 ovojni "modifide" motor (v primeru gumjastih gum 12-17 ovojni). Za pomniti je, da manj ko ima motor ovojev več moči ima, a tudi hitreje pokuri baterije. Osebno vozim 15 ovojni motor trenutno in je vrh glave za ABS gume. Brezkrtačni motorji niso toliko uporableni pri driftanju, predvsem zaradi cene dobrega regulatorja za njih in "zaspanosti" pri hitrih spremembah hitrosti vrtenja.

-Polnilec: Priporočeno je, da imate kakšen "pameten" (delta peak) polnilec, ki deluje na 12V in je zmožen polniti z 3-5A. Če se lotite zadeve malo bolj resno se mogoče splača nakup polnilca, ki podpira tudi LiPo celice, ki bodo počasi spodrinile NiMH baterije.

4) Karoserija: Pri "grip" tekmovanjih karoserija pomeni zelo veliko pri obnašanju modela pri višjih hitrostih, pri driftanju pa bolj kot ne pričara pravo vzdušje. Tako da imejte tako karoserijo kot je vam všeč.

5) Nastavitve: To bodo zelo nasplošno napisane:
-gume: ABS spredaj/zadaj
-amortizerji in vzmeti: sorazmeroma trdi (želimo minimizirati prenašanja teže ki razbalansirajo model)
-višina od tal: 4-7mm (odvisno od podlage, avtomobila...)
-kot zavijanja: kar se ga da imeti
-stekanje koles spredaj: od 1.5° toe out do 1.5° toe in
-stekanje koles zadaj: od 0.5° toe in do 3° toe in
-naklon koles spredaj/zadaj: od 0° (pravokotno na tla) do 2° (odvisno od trdote avtomobila, geometrije vzmetenja... gledamo, da se kolesa enakomerno obrablajo po celotni tekalni površini)
-težišče: vso težo probajmo imeti čim nižje in čimbolj pri sredini modela.
-prestavno razmerje: zelo odvisno od motorja in proge. Naj bo takšno, da se lahko motor zvrti skoraj do konca pri vožnji.
-zadni diferencial: zaprt/trd
-spredni diferencial: odprt/mehkejši

Za začetek se ne obremenjevati z nastavitvami podvozja. Če nimate nastavljivih vseh kotov je za začetek še toliko bolje. Važno je treniranje, predvsem pa uživanje pri treniranju!

_________________
30 Okt 2007 04:04 Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
jannyy
Višji drifter


Pridružen/-a: 19.10. 2007, 13:47
Prispevkov: 102

Prispevek Odgovori s citatom
Super ! Very Happy

_________________
Back with nitro drift car !
30 Okt 2007 12:05 Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
aljaz
Začetnik


Pridružen/-a: 13.06. 2008, 20:03
Prispevkov: 7
Kraj: palčje(pr postojni)

Prispevek Odgovori s citatom
Very Happy
24 Jun 2008 13:40 Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:    

Odgovori na to temo    Slo RC drift forum Seznam forumov » Začetniška sekcija Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na: 
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.